Kedutan Nuffnang

♥Si Awet Muda!♥

Friday, December 2, 2011

Sembelit VS Buasir

Kawan    : Eh, kau belajar farmasi pasal ubat-ubat mesti kau belajar pasal penyakit-penyakit jugak kan?

Aku    : A'ah. Why?

Kawan    : Aku ada benda nak tanya ni. Tapi kau kena open sikit la ek. Malu aku.

Aku    : So aku perlu open apa-apa yang patut diopen la kalau aku nak jawab soalan kau ni?

Kawan    : Sengal.

Aku    : Ha tanya la. Apa dia?

Kawan    : Em..Apa beza buasir dengan sembelit ek?

Aku    : Owh. Heamorrhoid and constipation ek.

Kawan    : Poyo.

Aku    : Sembelit tu susah nak berak. Buasir tu isi rectum kau terkeluar.

Kawan    : Susah nak berak?

Aku    : Maksudnya..kau dah rasa nak berak sangat-sangat tapi bila pegi tandas takda apa pun yang keluar. Macamtu.

Kawan    : Kalau tak nak berak lansung?    

Aku    : Tu pun kira sembelit jugak. Makan la banyak buah. Minum air banyak-banyak. Sembelit ni kadang-kadang boleh buat buasir juga. Sebab paksa-paksa berak keluar tapi dia takmau. Last-last isi rectum yang keluar.     

Kawan    : Owh. Isi rectum yang keluar tu rupa macamana?

Aku    : Bayangkan ja Anita Sabah buat muah-muah.

Kawan    : Gilo.

Aku    : Eh, aku serius ni.

Kawan    : Habis tu kalau dah sampai terkeluar macam tu boleh ubat lagi tak?

Aku    : Takda. Potong terus!

Kawan    : Gulp.     


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...