Kedutan Nuffnang

♥Si Awet Muda!♥

Sunday, April 15, 2012

Aku berak pun mau tengok?

Salah satu masalah bila berak di tandas awam ni adalah orang yang skodeng kita time berak. Dalam bahasa Sabahnya, panggil 'subuk'. Subuk is skodeng. And skodeng is subuk. Okay?

Orang yang selalu subuk masa berak ni bukan dari atas tandas atau lubang-lubang pintu. Tapi dari bawah pintu tandas. Kalau anda perasan, bayang-bayang anda berak akan kelihatan dalam air yang mengalir bawah pintu tandas tu. Melainkan anda berak tapi tak menghadap pintu. Yakni anda tidak akan perasan semua tu. 

Pernah satu hari tu aku duduk dalam tandas awam. Aku masuk tandas kampung. Which means tandas cangkung. After 5 minute  (anak kampung cakap english), ada sorang akak masuk tandas tu jugak. Dia tunggu aku depan pintu. Tunggu punya tunggu punya tunggu, aku tidak keluar jugak. Patutnya kalau macam dia betul-betul tidak tahan sudah, apa salahnya dia masuk tandas ala bandar?. Pedulikan la prinsip takut bontot kena candidiasis tu. Emm..yang aku lagi pelik, bila dia sanggup ambil keputusan untuk tengok bayang-bayang aku dalam tandas. Aku respek firasat ingin tahu dia yang tinggi terhadap sesuatu benda. Tapi akak tenung bayang-bayang saya macam tu sebenarnya nak tahu saya ni siapa atau saya buat apa lama-lama kat dalam? Itu tandas awam. Akak tu nampak muka aku pun bukan dia kenal. Tapi aku ingat muka akak tu sampai sekarang. Grr. Dasar PATI!

Moral of da post : Jangan tengok bayang-bayang orang lain dengan cara di atas sebab orang yang ada dalam tandas tu boleh cam anda. Sangat-sangat-sangat cam. 'oo'



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...