Kedutan Nuffnang

♥Si Awet Muda!♥

Wednesday, May 23, 2012

Amoi kedai nset yang melampau!

Okay. Begini ceritanya. 3 hari yang lepas telefon aku takboleh keluar dari recovery mode. Maksudnya bila kita cuba untuk on telefon tu dia akan tunjuk gambar usb dan suruh connect kat iTunes. Aku search punya search punya search di internet cara untuk restore balik telefon aku tapi aku kurang berjaya jugak. Macam-macam cara aku jumpa tapi satu pun tak berhasil. Samaada aku yang salah step atau memang takpandai. So aku buat kesimpulan bahawasanya telefon aku takboleh guna cara yang orang lain guna sebab aku punya model dari luar negara. Bukan beli di luar negara tapi datang dari luar negara. 
 *Aku saja buat conclusion macam tu untuk sedapkan hati walaupun aku tau telefon datang dari manapun setting & cara baiki dia tetap sama . T.T

Then, aku pun putus asa la. Aku pun bawak telefon aku pegi kedai nset kat UO Ipoh nu. Check,check,check, lepas tu amoi tu kata kalau dia boleh buat aku kena bayar RM70. Aku takpikir panjang terus cakap ya. Sebab dah stress sangat buat benda tu sendiri. 
Lepas sejam telefon aku boleh bernyawa kembali macam normal tapi data-data + gambar semua hilang hangus terbakar. Tapi nasib baik Jailbreaker aku masih ada lagi.
Dan yang paling taik sekali aku rasa, bila amoi tu kata simkad takboleh pakai sebab telefon aku tak unlock lagi. Dia boleh unlock kan tapi aku kena tambah pitih lagi la. Kira punya kira, dia cakap paling kurang Rm50.
Shit!
Aku seriuslyyy menyumpah-nyumpah amoi tu dengan bos dia sekali, dengan bos kepada bos dia sekali! Aku pun tanya la kenapa mahal sangat. Dia pun cakap la sebab lu punya nset dari luar negara maa. Nak eksess intelnet kuar negara kena bayar mahal wo. Kata amoi tu dengan nada serius dan konfiden aku taktau apaapa. Aku pun terus cakap takpa sebab aku try buat sendiri dan blah. 

Kat sini aku nak bagitau, pada iPhone user,jangan la percaya benda karutmarut yang amoi tu cakap tadi sebabnya benda unlockunlock ni la benda paling simple sekali. Duduk kedai mamak ada Wi-fi pun boleh buat. Free lagi. Cuma guna jari. Serius!



6 comments:

  1. kojaq! melampau gile kot! klo aku dah lempang die laju2 tahap kamen rider hahahha!

    ReplyDelete
  2. haha. sabaq weh. angin gila kot. tp nk bat macamna. suma kawan2 aku pun tak reti repair. T.T

    ReplyDelete
  3. bila la eca boleh pakai iphone...hehe..eh3, eca da jd follower anda :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hikhikhik. Eca nanti pakai iphone 5 laa. Tp ipong xsyok, maka pilih la samsung galaxy. Hewhewhew. Btw, thnx jd follower ^_^

      Delete
  4. sekarang hp kte kena maslah yg sma..smpay nangis2 sbb hp xleyh on cm besa... niyh nga pk bpe agknye kos ek...seb bek sy trbce blog awk..snng cket aty niyh...tengs dear... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Try cari solution kt mana2 website dulu. Cuma kena elakkan dari upgrade benda2 mengarut. Kalau x boleh jugak, berserah ja la kat amoi kedai nset terlampau. :D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...