Kedutan Nuffnang

♥Si Awet Muda!♥

Tuesday, May 14, 2013

Suprise Hari Ibu!


♥ 5 petang, di rumah. 
Masa tu aku tengah tidur, tiba-tiba Pap call suruh aku call dia balik. Aku ingat emenjensi apa ja la sampai kalut suruh aku call balik. Dengan rasa malasnya aku call pakai tab, buat loudspeaker.
"Kenapa pap?"
"Pegi kedai kita petang ni, bawa mum, kasi suprise dia Hari Ibu"
"Hah? Kasi suprise dia? Aku pakai loudspeaker bah ni pap. Dia dengar la tu! Haha"
"Naaa. Itulah kan tadi pap cakap call pakai telefon biasa ja"
"Owh. Hehe. Tiada kredit telefon satu lagi"
"Bah bangun la, bagitau mum"
"Okay pap"
Aku bangun, keluar dari bilik tengok mum teda di rumah. Nasib baik. Pegi rumah sebelah, bagitau mum. Mum nda mau ikut, lupa yang malam ni ada tahlil di rumah jiran. Bapa postpone besok.



♥ Lebih kurang 10 malam, hari yang sama. 
Aku pulang dari rumah yang bertahlil. Mum still there. Tengok-tengok pap ada di rumah already. Dengan kek untuk mum. Kami pun plan itu ini macamna mau suprisekan mum.
Then pap plan, off semua lampu & tunggu dorang pulang. Aku siap kek & lilin tengah-tengah rumah. Pap siap bagi idea tambahan lagi mau sembunyi belakang pintu dengan kek tu. Itu memang suprise sungguh. Hihi
Dalam 30minit sebijik kereta masuk parking rumah. Aku cepat-cepat hidupkan semua lilin. Pap tunggu belakang pintu. Bila buka pintu, jeng jeng jeng. Mum tiada. Ada Momoy ja. Hampa. Bila call mum, tengah busy kemas barang-barang di rumah jiran. Okay. Tunggu lagi.

Pap ambil keputusan jemput mum sendiri. Setengah jam kemudian pap balik dengan mum. Yang spoilnya aku and Omel lupa pasal tu, syok-syok goyang kaki tengok tv. Terus suruh Omel kunci pintu then aku cepat-cepat nyala lilin. Everthing jadi kelam kabut. Demm.
Tapi, tapi, tapi, bila mum masuk kami duduk senyap dalam gelap. Mum nampak kek & terus nyanyi lagu Selamat Hari Ibu~  tiup lilin fuh fuhh fuhh. Yeah!

Apa-apapun, ucapan untuk mum nda dapat disampaikan di sini sebab mum bukan baca pun blog aku. Miahahaha.
Love you Mum! We all love you!♥

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...