Kedutan Nuffnang

♥Si Awet Muda!♥

Wednesday, May 8, 2013

Tempat Best ~ Taman Gunung Lang, Ipoh, Perak

Okay. Aku dah lupa tahun bila batch aku handle orentasi untuk budak-budak junior ni. Actually, ada dua batch yang handle, dan aku termasuk dalam golongan batch yang datang sekadar untuk meramaikan majlis. Hewhewhew.

Batch yang serius menghandle majlis yakni batch bawah kitaorang tak buat persiapaan yang mantap untuk orentasi ni. Itu bagi pandangan saya la, sebabnya kami yang super senior ni ke hulu hilir tergagap gugup tercari mari aktiviti yang sedang berlansung sebenarnya. So, diharapkan adik-adik sekalian boleh improve lagi pada semester hadapan.
Eh, aku start melalut sudah. Benda 2 3 tahun lepas lagi cekk oii.

Okay.
Apa yang best tentang Taman Gunung Lang ni ialah dia ada air terjun. Yang bila kita berdiri tepi-tepi kolam tu, tempias air terjun terkena kat muka. Pergh, nyaman.
Di air terjun tu jugak la ramai pengantin datang ambil gambar sweet-sweet. Dan aku tidak terkecuali untuk berphotoshoot sendiri. And I feels like a real model walaupun tinggi sangat tidak mencukupi.
So kalau agak-agak suka ambik gambar yang hijau dan segar, bolehlah datang sendiri ke Taman Lang ni eh.

Lokasi taman ni aku agak-agak dalam 15minit dari Greentown, Ipoh. Perjalanan agak slow sikit sebab banyak traficc light. Ohya, highway ke utara Semenanjung Malaysia lalu tempat ni tau. Siapa-siapa yang lalu sini, boleh la take a break dengan singgah manda dalam Tasik Lang dulu. (Pandai-pandai bubuh nama tasik)
Emm.
Lagi yang best, ada playground besar kat luar. Then bila kita naik bot sewa ke seberang tasik, mesti jumpa playground yang lagiii besar. Sewa naik bot dalam 2 3 ringgit kalau tak silap.
Tidak dilupakan juga model rumah-rumah lama berseni dan telaga kosong. Teringat cerita Cun bila duduk dekat telaga ni. Tempat mandi kalau duduk kat kampung kan. I loike it very the much ^__^
Yang pastinya taman ni memang luas sangat dan sesuai untuk sebarang aktiviti orentasi, hari keluarga & rekreasi bersama anak-anak yang ramai. Meja-meja kosong banyak disediakan untuk makan-makan. Tikar bawak sendiri la yee.
Apa-apapun, memang enjoy sebab kawan-kawan ramai join sekali & bagi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti ni. Rindu kome semua, sebab sekarang kita masing-masing berhaluan sendiri & jarang jumpa. Sobs.
Ni acara semut pulang ke rumah.Di mana semua orang dikehendaki buka and sambung their stuff. Miss this old shoes. :*
P/s : Satu benda yang aku lupa tanya siapa-siapa, how's Taman Lang got its name?
Kbai.

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...