Kedutan Nuffnang

♥Si Awet Muda!♥

Wednesday, January 30, 2013

Sahabatku menjadi tunang orang :)

Ahad yang lepas bersamaan dengan 27 Januari 2013, kawan sebaya aku selamat melansungkan majlis pertunangan beliau dengan kekanda pilihan. Cececeh..

Apa-apapun aku hanya mampu ucap tahniah jak la. Semoga hubungan mereka direstui dan berkekalan ke jinjang pelamin hendaknya. Inilah yang terbaik untuk mereka.

Aku juga la yang masih terkial-kial menunggu parking tulang rusuk aku sendiri. Perjalanan masih jauh bah kan. Pendek kata yang aku boleh cakap, masing-masing ada priority sendiri yang memanipulasikan komitmen dalam hubungan. Alhamdulillah, Dia sudah kabulkan doa aku selama ni. Seandainya dia bukan jodoh aku, jauhkanlah dia daripada aku tanpa sebarang rasa benci di antara kami. Sekarang biar masa yang tentukan segalanya. Semoga Allah SWT memberikan petunjuk dan ketenangan.

Em, sekarang ni aku rasa serabut juga, tipu kalau aku cakap aku betul-betul gembira dengan semua keputusan. Tapi tiada benda yang mampu tolak qada dan qadar selain daripada doa. Semua yang jadi ada hikmah. Lagipun Allah SWT tidak akan menguji seseorang melebihi kemampuannya kan? Dan sekarang aku kuat sebab aku tahu inilah yang terbaik, bukan terbalik. ♥

Opss..terjiwang pula kejap. Hoho
P/s: aku cuba banyak kali buat solat istikharah, aku tenang. Cuma hati aku mesti cakap, aku kena sabar, lepaskan dia sekarang dengan redha sebab satu hari nanti akan ada harapan untuk aku juga. Perasaan tu buat aku rasa macam ternanti-nanti, tersimpan harapan yang banyak tapi aku takut kecewa lagi. Bantulah hamba-Mu yang lemah ini ya Allah. Berikan aku petunjuk, sesungguhnya Engkau yang Maha Mengetahui segala yang tersirat dan tersurat atas muka bumi ini T.T


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...